Nava fluvială ”Republica” se află ancorată în portul Tulcea și reprezintă un obiect de patrimoniu național (monument istoric) clasat în categoria ”Tezaur”. Aceasta este singura navă de război din lume cu zbaturi și una din ultimele dovezi ale sistemului de navigare bazat pe motorul cu aburi.
Nava Republica a fost construită la Șantierul naval din Linz (Austria) în anul 1903, pentru Societatea de navigație comercială, cu denumirea inițială de Csobanc. În 1916, nava a fost adaptată nevoilor în situație de război, fiind dotată cu tunuri, mitraliere și mine. Vaporul a funcționt în timpul primului război mondial ca navă de patrulare. Un an mai târziu, în 1917, nava a fost dezarmată și returnată navigației civile, urmând ca în anul 1918 să fie pusă sub sechestru în zona Dunării de Jos și considerată captură de război. La sfârșitul primului război mondial, în scurta perioadă de existență a Republicii Sfaturilor din Ungaria, a primit numele de Munka. Preluată de statul român în contul unor despăgubiri de război ale Austro-Ungariei, nava a purtat de-a lungul timpului mai multe denumiri; astfel: între 1919-1930 s-a numit Arad, între 1930-1944, Căpitan-comandor Păun, iar din 1947 până astăzi, Republica.
De-a lungul vremii la bordul navei s-au perindat mai multe personalități de prim rang; printre care: generalul Von Mackensen, comandantul frontului austro-ungar din timpul primului război mondial, amiralul Wulf, comandantul Donau Flotile a Marinei Austro-Ungare, Gheorghe Gheorghiu-Dej, Nikita Sergheevici Hrușciov și amiralul Sergey Gorshkov, comandantul flotei de război sovietice.
Situată în Băile Felix, lângă ștrandul Apollo, Vila DIANA vă oferă plăcerea recreerii
într-un loc liniștit, ambianța și confortul modern petrecerii unei vacanțe reușite. Vă așteptăm cu drag!
Nava fluvială ”Republica” ancorată în portul Tulcea |
Nava Republica a fost construită la Șantierul naval din Linz (Austria) în anul 1903, pentru Societatea de navigație comercială, cu denumirea inițială de Csobanc. În 1916, nava a fost adaptată nevoilor în situație de război, fiind dotată cu tunuri, mitraliere și mine. Vaporul a funcționt în timpul primului război mondial ca navă de patrulare. Un an mai târziu, în 1917, nava a fost dezarmată și returnată navigației civile, urmând ca în anul 1918 să fie pusă sub sechestru în zona Dunării de Jos și considerată captură de război. La sfârșitul primului război mondial, în scurta perioadă de existență a Republicii Sfaturilor din Ungaria, a primit numele de Munka. Preluată de statul român în contul unor despăgubiri de război ale Austro-Ungariei, nava a purtat de-a lungul timpului mai multe denumiri; astfel: între 1919-1930 s-a numit Arad, între 1930-1944, Căpitan-comandor Păun, iar din 1947 până astăzi, Republica.
Portul Tulcea văzut de pe Dealul Monumentului |
De-a lungul vremii la bordul navei s-au perindat mai multe personalități de prim rang; printre care: generalul Von Mackensen, comandantul frontului austro-ungar din timpul primului război mondial, amiralul Wulf, comandantul Donau Flotile a Marinei Austro-Ungare, Gheorghe Gheorghiu-Dej, Nikita Sergheevici Hrușciov și amiralul Sergey Gorshkov, comandantul flotei de război sovietice.
într-un loc liniștit, ambianța și confortul modern petrecerii unei vacanțe reușite.
Niciun comentariu:
Trimiteți un comentariu